Efectul toxoplasmozei asupra vederii umane

Toxoplasmoza in sarcina. Cauze si solutii

efectul toxoplasmozei asupra vederii umane

Deşi este o infecţie destul de comună, poate avea consecinţe nefaste pentru o viitoare mămică sau pentru  copilul ei. Printre acestea se numără şi un risc crescut de pierdere a sarcinii, prelungirea sarcinii, cât şi o lungă listă de efecte negative asupra viitorului copil precum probleme de creştere, afectarea vederii, leziuni cerebrale, epilepsie etc.

Pentru a preîntâmpina ceea ce poate fi un adevărat coşmar pentru o femeie gravidă, este important să aflaţi din timp ce este şi cum se tratează Toxoplasmoza.

efectul toxoplasmozei asupra vederii umane descărcați placa de testare a ochilor

Infecţia cu Toxoplasma - metode de transmitere De obicei, infecţia cu acest parazit  este transmisă prin contactul cu o pisică, dar infecţia poate fi contractată şi prin  consumul de carne insuficient preparată în special pentru carnea de porc şi mielconsumul de apă sau alimente contaminate, igiena deficitară a mâinilor după manipularea unor obiecte contaminate cu chisturi de  paraziţi de exemplu nisipul din cutia pisicii, obiecte de grădinărit, etc.

Aceasta din urmă se produce în cazul în care în sângele mamei există paraziţi, deci atunci când contactul cu parazitul s-a produs imediat înaintea sarcinii sau în timpul sarcinii. Rar, în cazul corioretinitei cu toxoplasmă, manifestările sunt zgomotoase, la nivelul gobului ocular, manifestându-se prin durere, edem, roşeaţă.

efectul toxoplasmozei asupra vederii umane

Simptomele infecţiei cu Toxoplasma şi analize necesare Având în vedere că această infecţie nu prezintă, de obicei, simptome, ideal este ca femeia să se testeze înainte de a rămâne însărcinată atunci când este vorba despre o sarcină programată.

Această efectul toxoplasmozei asupra vederii umane este obligatorie în cazul celor ce urmează proceduri de reproducere umană asistată.

În cazul în care femeia este deja însărcinată, testarea anticorpilor pentru toxoplasmă se face prima oară în jurul săptămânii a 8-a.

efectul toxoplasmozei asupra vederii umane reguli de conservare a viziunii

În cazul unor rezultate pozitive şi în lipsa unor analize efectuate anterior sarciniimedicii  vor face investigaţii suplimentare pentru a stabili cât mai clar dacă infecţia s-a produs în timpul sarcinii sau aproape de momentul producerii sarcinii.

În cazul în care răspunsul este pozitiv, fătul este considerat cu risc.

1. Notatia gradului de acuitate se face in fractii ordinare sau zecimale.
  2. Cloridină, Fansidar pirimetamină ; Grupa sulfanilamidă: Lincomicină, Metaciclină, Rovamicină; Cea mai frecventă combinație de medicamente pe bază de clindamicină și medicamente pe bază de sulfadiazină.
  3. Prevenție și recomandări Toxoplasmoza este definită drept afecțiunea cauzată de infecția cu Toxoplasma gondiiun parazit protozoar.
  4. Un nou studiu arată că paraziţii pot influenţa comportamentul uman - uropraxis.ro

În cazul în care infecţia se produce în primul trimestru de sarcină, iar rezultatul PCR toxoplasma din lichidul amniotic este pozitiv, având în vedere riscul mare de producere al unor leziuni severe, se recomandă întreruperea terapeutică a efectul toxoplasmozei asupra vederii umane. În cazul în care infecţia se produce în trimestrele 2 sau 3 de sarcină iar infecţia fătului e confirmată prin PCR toxoplasma din lichidul amniotic, dacă examenul ecografic indică anomalii, se recomandă întreruperea sarcinii.

Dacă viitoarea mămică se decide să păstreze sarcina deşi este confirmată infecţia maternă, este recomandat un tratament antibiotic bazat pe Spiramicină sau Pirimetamină, Sulfadiazină şi Acid folinic.

tabele pentru dispozitive oftalmice antrenament pentru viziune

Tratamentul antibiotic trebuie continuat până la naştere. Nou-născutul rezultat din sarcina complicată cu infecţie cu toxoplasma trebuie evaluat clinic şi biologic după naştere pentru a se stabili dacă micuţul suferă de toxoplasmoză congenitală şi dacă acesta trebuie să urmeze un tratament antibiotic.