Îngrijiri urgente oftalmice, Şef compartiment

Clinica de Oftalmologie - Sectii clinice - Secţii - Spitalul Clinic Municipal de Urgenţă Timişoara

Apare miopia cristaliniana, iar bolnavii pot citi fara îngrijiri urgente oftalmice si cred ca vederea le-a revenit la normal, insa pe masura ce cataracta progreseaza se poate ajunge la o scadere completa a acuitatii vizuale in cazurile foarte avansate se percepe doar lumina.

ochelari pentru revenirea vederii

Tratamentul este numai chirurgical: se extrage cristalinul opacifiat si se implanteaza un cristalin artificial. Alti factori de risc sunt: inaintarea in varsta, rude de gradul I cu glaucom.

Examenul clinic oftalmologic

Simptome: in stadiile initiale sunt absente, debutul este lent, ceea ce duce la intarzierea diagnosticarii uneori pana in stadii avansate, cand apare scaderea vederii. Atacul acut de glaucom reprezinta o urgenta medicala.

îngrijiri urgente oftalmice structura organului de vedere și schema căilor nervoase

Se manifesta prin incetosarea vederii,ochi rosu, dureri oculare intense, halouri in jurul surselor luminoase, greata, varsaturi. Tratament: urmareste scaderea presiunii din interiorul ochiului si poate fi medicamentos picaturi oftalmicetratament laser sau interventie chirurgicala. Cauzele pot fi: infectioase bacteriene, virale, micoticealergice, diferiti agenti iritanti.

care sunt simptomele hiperopiei și miopiei viziune profundă

Exista mai multi factori de risc: rude de gradul I cu aceasta boala, fumat, hipertensiune arteriala. Simptome: dificultate la citit, liniile drepte îngrijiri urgente oftalmice vad intrerupte sau ondulate, zona de neclaritate in campul vizual central.

Sunt descrise doua forme: uscata atrofica sau umeda exudativa.

îngrijiri urgente oftalmice cum să obții un handicap vizual

Tratament: pentru forma uscata — nu exista tratament,se pot incerca suplimente ce contin antioxidanti vitamina C, E, beta carotenzinc in stadiile incipiente ; pentru forma umeda exista posibilitatea tratamentului laser si a injectiilor intraoculare.

Simptome: scaderea progresiva a acuitatii vizuale.

conferință despre neuro-oftalmologie 2020

In stadiile initiale poate sa nu existe nici o manifestare a bolii. Tratament: medicamentos-este foarte importanta mentinerea unor valori normale ale glicemiei, profilului lipidic, precum si a tensiunii arteriale; fotocoagulare laser sau tratament chirurgical in stadiile avansate sau cu complicatii.