Simptome de afectare vizuală a infecției cu citomegalovirus

Infectia cu citomegalovirus (CMV) la copil

Prevenire Ce este infecţia cu Citomegalovirus? Citomegalovirus CMV sau virusul citomegalic este un virus comun care poate infecta persoane de toate vârstele.

Citomegalovirus – simptome si factori de risc

Face parte din familia virusului herpetic. Infecția la copii și adulți sănătoși este, de obicei, ușoară sau fără simptome. Persoanele cu sisteme imunitare slăbite și copiii care sunt infectați înainte de naștere pot prezenta o formă mai severă. Odată ce o persoană a avut CMV, virusul rămâne în corp pentru restul vieții și se poate reactiva dacă persoana dezvoltă probleme cu sistemul imunitar.

Această infecție virală poate fi răspândită prin tuse, contact cu sânge, urină, fecale sau prin membranele mucoase, cum ar fi gura și cea mai buna clinica de oftalmologie timisoara genitale.

CMV poate infecta practic orice organ al corpului uman.

consult oftalmolog la cumpărarea lentilelor

Cele mai frecvente organe includ creierul, colonul, ochii, inima, rinichii, ficatul, plămânii și stomacul. În cazul unui pacient cu transplant de organe, simptomele CMV pot fi ușor de confundat cu respingerea.

Virusul citomegalic se gaseste fie in saliva persoanelor infectate, fie in urina acestora, dar poate fi gasit si in secretia vaginala, sperma sau in laptele matern. Multi oameni nici nu stiu ca sunt purtatori ai acestui virus. In cazul femeilor insarcinate, exista posibilitatea ca virusul sa se transmita la fat prin placenta. Cei mai multi dintre bebelusii infectati la nastere, par sanatosi la primul control, dar exista si cazuri cand dezvolta simptome la implinirea a cateva luni sau chiar ani dupa nastere. Printre dizabilitatile care se dezvolta in urma infectiei cu citomegalovirus la nastere amintim: pierderea auzului, anomalii oculare, dizabilitati mentale, tulburari de atentie, autism, lipsa de coordonare, convulsii si chiar deces.

Semne si simptome Atunci când un copil dezvoltă o infecție cu CMV, are de obicei simptome ușoare sau chiar niciun simptom. Totuși, unele infecții cauzează simptome. De exemplu, atunci când adolescenții dezvoltă o infecție cu CMV, se poate manifesta ca o mononucleoză infecțioasă din cauza febrei prelungite, a durerilor în gât, a durerilor corporale și a oboselii. Într-un număr mai mic de cazuri, acești copii prezintă simptome la naștere, cum ar fi greutatea la naștere scăzută, icter îngălbenirea pielii și a ochilorumflarea ganglionilor limfatici și o erupție cutanată.

Este posibil ca acești copii să aibă probleme de-a lungul vieții, cum ar fi surditate și întârziere mintală.

Citomegalovirusul: cât de periculos este şi ce e de făcut

La copiii cu sistem imunitar slăbit, infecția cu CMV poate afecta multe organe ale corpului, inclusiv plămânii, ficatul, rinichii, măduva osoasă și intestinul. La copiii cu transplant de organe, infecțiile CMV sunt legate de respingerea sau funcționarea defectuoasă a transplantului. Perioada de incubație pentru majoritatea infecțiilor cu CMV este între 4 și 16 săptămâni. CMV nu produce întotdeauna simptome.

Infecţia congenitală cu CMV şi hipoacuzia

Acest lucru depinde de modul în care apare infecția și de vârstă și starea generală de sănătate a persoanei. Infecția cu CMV la adolescenți poate dura doar 2 — 3 săptămâni și nu provoacă probleme de durată. Virusul rămâne în stare latentă în organism Odată ce o persoană are infecția, virusul rămâne în organism, simptome de afectare vizuală a infecției cu citomegalovirus latent nu este activ.

• Newsletter Adauga adresa ta de email mai jos pentru a fi la curent cu cele mai noi articole: Infectia Cu Citomegalovirus In Sarcina 23 martie 1 raspuns Citomegalovirusul este cea mai comuna cauza a infectiei materno-fetale din 2 motive principale: citomegalovirusul cauzeaza infectii recurente si este foarte raspandit atat in tarile dezvoltate, unde sunt comune infectiile primare in sarcina, cat si in tarile in curs de dezvoltare, unde cauzeaza recurenta infectiei in sarcina.
  • Deteriorarea bruscă a vederii minus
  • Magazin optica

La persoanele cu sisteme imunitare foarte slăbite cum ar fi cele cu SIDA sau persoanele care primesc chimioterapievirusul reactivat poate cauza boli grave. Majoritatea oamenilor, însă, simptome de afectare vizuală a infecției cu citomegalovirus vor mai avea simptome de CMV din nou. Cauze Infecția cu citomegalovirus este cauzată de citomegalovirusul uman.

Face parte dintr-un subgrup de agenți infecțioși strâns legați de grupul de virusuri herpetice. Virusul este transmis prin urină, salivă, sânge, lapte matern, lacrimi, spermă, fluide vaginale etc.

Virusul se poate răspândi prin contact sexual și non-sexual. Dacă o femeie gravidă este infectată, fătul poate dobândi infecția în timpul sarcinii sau copilul poate dobândi infecția în timpul nașterii.

Infectia cu Citomegalovirus

Infecția cu CMV se poate dezvolta la persoanele care primesc o transfuzie de sânge infectat sau un transplant de organ infectat. Persoanele care au primit un transplant de organ sunt în mod special sensibile la infecția cu CMV, deoarece li se administrează medicamente care suprimă sistemul imunitar imunosupresoare pentru a preveni respingerea transplantului.

simptome de afectare vizuală a infecției cu citomegalovirus

Infecția cu CMV este contagioasă? Un citomegalovirus se poate răspândi în moduri diferite. Oricine a suferit o infecție cu citomegalovirus, chiar fără simptome, poate răspândi virusul altor persoane.

Figura 6.

Se întâmplă mai ales prin contactul apropiat, deoarece virusul se răspândește prin salivă, lapte matern, fluide vaginale, spermă, urină și scaun.

De asemenea, CMV se regăsește în produsele din sânge și în organele donate, provocând infecții după o transfuzie de sânge sau transplant de organe.

simptome de afectare vizuală a infecției cu citomegalovirus

Transmitere Virusul se poate transmite prin: atingerea ochilor sau a interiorului nasului sau gurii după ce a intrat în contact cu fluidele corporale ale unei persoane infectate; contact sexual cu o persoană infectată; laptele matern al unei mame infectate; transplantul de organe sau transfuzii de sânge; naștere — o mamă infectată poate transmite virusul copilului înainte sau în timpul nașterii.

Riscul de transmitere a virusului la copil este mai mare dacă este prima dată când ați avut infecția, mai degrabă decât o infecție reactivată. Complicații Complicațiile infecției CMV variază, în funcție de starea generală de sănătate și de momentul în care a apărut infecția.

Cu totul altfel stau lucrurile, dacă pătrunde în corpul aflat în plină formare al fătului prin sângele transplacentar. Ştiri pe aceeaşi temă Sindromul Edwards: ce este şi de ce apare Citomegalovirusul CMV este un agent patogen din familia virusurilor herpetice, care, la fel ca acestea, poate deveni latent pentru o perioadă lungă de timp, pentru ca apoi, pe fondul unei scăderi a imunităţii, să se reactiveze. Şi dacă tot vorbim în cifre, se estimează că mai bine de jumătate din populaţia adultă a globului are CMV la îndeplinirea vârstei de 30 de ani. Poate şi ca urmare a multitudinii căilor de transmitere a acestuia.

Rar, virusul face ca un adult sănătos să dezvolte mononucleoză. Alte complicații rare pentru adulții sănătoși includ probleme cu sistemul digestiv, ficatul, creierul și sistemul nervos.

Infectia cu citomegalovirus - simptome, diagnostic, tratament si complicatii

Complicațiile infecției cu CMV pot include: afectarea vederii, din cauza inflamației retinei; problemele sistemului digestiv, inclusiv inflamația colonului colităesofagului esofagită și ficatului hepatita ; tulburări ale sistemului nervos, inclusiv inflamația creierului encefalita ; pneumonie etc. Complicațiile sunt mai frecvente dacă mama copilului a suferit o infecție CMV primară în timpul sarcinii.

1. Virusul poate fi identificat în timpul unei infecții active prin cultivarea CMV sau prin detectarea materialului genetic al virusului ADN-ul său într-o probă de lichid sau țesut.
  2. Știința filozofiei sau viziunea asupra lumii
  3. În căutarea unui exercițiu pentru îmbunătățirea vederii

Complicațiile pentru copil pot include: afectarea auzului.